نوشته های بلاگ  "2020"  از "دی"

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

امروزه داشتن ظاهری آراسته و شیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این امر تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد. ظاهر خوب و شیک می تواند به شما کمک کند تا در برقراری روابط اجتماعی و یا حتی روابط کاری بهتر و موفق تر عمل کنید. انتخاب لباس مناسب با توجه به محیطی که در آن قرار می گیرید می تواند متفاوت باشد؛ مثلا نمی توان در یک قرار کاری با یک لباس راحتی یا معمولی ظاهر شد زیرا اولین چیزی که در برخورد اول می تواند جلب توجه کند، نوع پوشش است و شما باید لباسی را انتخاب کنید که مناسب آن محیط باشد. از مهم ترین نکاتی که مردان باید در انتخاب لباس به آن دقت کنند، می توان به استایل و پوشش، سایز، کیفیت پارچه و از همه مهمتر ترکیب رنگ لباس اشاره کرد.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

موضوعی که قرار است به بحث درباره آن بپردازیم ترکیب رنگ مناسب برای لباس مردانه است. برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ و همچنین آگاهی درباره ویژگی رنگ ها بهتر است درباره چرخه رنگ و روانشناسی رنگ ها، مطالعه داشته باشید.

توضیح مختصری درباره ترکیب رنگ ها     

چرخه رنگ ایتن از سه دسته تشکیل می شود:

  •     رنگ های درجه 1 که شامل آبی، قرمز و زرد می شود که این رنگ ها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به دست نمی آیند.
  •     رنگ های درجه 2 که شامل بنفش، سبز و نارنجی می شود که این رنگ ها از ترکیب دو به دو رنگ های اصلی به دست می آید.
  •     رنگ های درجه 3 که از ترکیب یک رنگ درجه 1 و یک رنگ درجه 2 به دست می آید.

البته در این چرخه رنگ خاکستری فام دار وجود دارد که از ترکیب سه رنگ اصلی پدید می آید.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بعد بصری است که به شرح زیر می باشد:

فام یا ته رنگ، درخشندگی یا ارزش رنگ و اشباع یا شدت رنگ که میزان خلوص رنگ را مشخص می کند. سیاه، سفید و خاکستری جزء رنگ های بی فام هستند.

رنگ های مکمل در لباس مردانه

دو رنگ مکمل ترکیب عجیبی تشکیل می دهند. وقتی این دو رنگ کنار هم قرار می گیرند وضوح یکدیگر را به منتهای درجه خود می رسانند و وقتی با هم مخلوط می شوند مانند آب و آتش همدیگر را خنثی می کنند. هر رنگی فقط دارای یک مکمل است.

امّا استفاده از رنگ های مکمل در لباس نباید به یک میزان باشد؛ زیرا ترکیب جالبی را یوجود نمی آورد. در این نوع ترکیب رنگ ها بهتر است یکی از رنگ ها غالب بر دیگری باشد و رنگ دیگر در جزئیات و لوازم جانبی بطور مختصر به کار رود.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

انتخاب رنگ لباس های رسمی مردانه

استفاده از ترکیب رنگ های متناقض می تواند باعث شود تا ظاهر و پوشش به هم ریخته و شلخته به نظر برسد. دانستن نحوه ست لباس و ترکیب رنگ مناسب به شما کمک می کند تا ظاهری شیک و جذاب داشته باشید و اعتماد به نفستان بیشتر شود.

بهترین رنگ ها برای کت و شلوار مردانه طیف رنگ خنثی و رنگ های سرد با کنتراست تیره می باشد. در مورد کت و شلوار و پیراهن مردانه، بهتر است فقط از یک رنگ استفاده نکنید چون تیپ جالبی از آب در نمی آید و حس یکنواختی ایجاد می کند ولی اگر از رنگ های دیگر در جزئیات لباس هر چند که ریز باشد، می تواند آن را از حالت یکنواختی خارج کند.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

استفاده از کت و شلوار سفید با پیراهن سفید تیپ مناسب و جذابی نمی باشد، چرا که سفید یک رنگ خنثی و بی فام است و و استفاده از این رنگ به میزان زیاد در یک سطح حالت بی روحی ایجاد می کند، پس بهتر است در کنار سفید از رنگ های فام دار با کنتراست روشن استفاده شود. در مورد کت و شلوار مشکی، بهترین انتخاب پیراهنی با رنگ فام دار روشن می باشد. انتخاب رنگ لباس مردانه در فصول مختلف سال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و باید با توجه به شخصیت فردی و محیطی که قرار است در آن حضور داشته باشید آگاهانه انتخاب کنید.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

لزومی ندارد کت و شلوار شما همیشه باهم ست و هم رنگ باشد. مثلا شما می توانید با شلوار مشکی از کت هایی با رنگ متفاوت تر استفاده کنید. بطور مثال شلوار مشکی به همراه کتی به رنگ بژ و یا سبز زیتونی ترکیب خوب و جذابی می شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که علاوه بر سفید و مشکی، خاکستری نیز از رنگ های خنثی می باشد و در صورتی که از سفید و مشکی زیاد خوشتان نمی آید، خاکستری می تواند جایگزین خوبی باشد و ترکیب جذابی ایجاد کند.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

رنگ لباس راحتی و معمولی مردانه

برای لباس های راحتی و غیر رسمی می توانید از ترکیب رنگ های بسیاری استفاده کنید و نیازی نیست همیشه اصول را رعایت کنید. در مورد لباس های معمولی می توانید از رنگ هایی که به شما اعتماد به نفس، آرامش و روحیه می دهد استفاده کنید و این نکته قابل ذکر است، که مغز بطور ناخودآگاه رنگ های مکمل، متضاد و هم خانواده را تشخیص داده و در کنار هم قرار می دهد.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

رنگ مناسب لباس های تابستانی و زمستانی مردانه

در مورد لباس های تابستانه برای آقایان، بهترین گزینه انتخاب لباس هایی با رنگ های روشن و درخشان است. چون رنگ های روشن نسبت به رنگ های تیره، نور را کم تر جذب کرده و بیشتر آن را بازتاب می کند. برای لباس های زمستانه بهترین انتخاب رنگ های گرم است ولی به این نکته توجه کنید که این رنگ های گرم را در کنار رنگ های خنثی به کار ببرید. انواع لباس مردانه شیک در رنگ های متنوع را می توانید از سایت ترک برند به قیمت مناسب خریداری کنید.

انتخاب بهترین رنگ لباس مردانه

 

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

در خرید لباس نوزادان و کودکان نکات مورد توجه بسیاری وجود دارد که باید رعایت کرد. استانداردهای سایزبندی متنوع و رشد سریع کودک از مواد مهم در خرید لباس کودک می باشد. از مشکلات اساسی والدین در موقع خرید لباس کودک دانستن سایز دقیق آن ها است تا در موقع خرید از این بابت آسوده خاطر باشیم.

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

تعیین سایز لباس کودک

خرید لباس برای نوزاد و کودک از لذتبخش ترین لحظات زندگی هر پدر و مادری است ولی در عین حال دردسرهایی نیز به همراه دارد. زوج های جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند احتمالا زیاد از سایز لباس کودک سر در نیاورند ولی با مطالعه مطالب ذکر شده در این مقاله حتما در این مورد نیز به اطلاعات خوبی دست خواهند یافت.


سایزوزنقد
4 سال16/8 - 18/6 (kg)96/5 - 104 (cm)
5 سال21 - 19 (kg)106 - 112 (cm)
6 سال21/4 - 24 (kg)114 - 119/5 (cm)
بعد از 6 سالگی24/5 - 26/3 (kg)122 - 129/5 (cm)

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک
استانداردهای متفاوت برای سایزبندی

قبل از هر چیزی لازم است به این مورد توجه کنید که کودکان و نوزادان نیز همچون بزرگسالان سایزهای مختلفی دارند و همه لباس های نوزادان با سایز مشخصی تولید نمی شود. همینطور سایزبندی استاندارد هم مانند لباس بزرگترها برای عرضه لباس کودک وجود دارد که اغلب از آن مطلع نیستیم. در بازار لباس کودک با استانداردهای مختلفی روبرو می شوید بنابراین قبل از مراجعه جهت خرید لباس برای کودک و یا نوزاد خود حتما اطلاعات خود را در مورد استانداردهای گوناکون سایز بندی افزایش دهید.

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

دانستن اندازه دقیق کودک

حتما سایز نوزاد یا کودک خود را بدانید. در انتخاب اندازه مناسب برای خرید لباس کودک ضروری است سایزهای بدن کودکتان مانند دور کمر، قد و دور باسن را بدانید. و باید به این نکته توجه کنید که رشد بدنی در کودکان و نوزادن نسبت به بزرگسالان خیلی سریع تر است و در دخترها و پسران نیز متفاوت می باشد. بطور مثال وزن یک پسر 4 ماهه 6 کیلو و وزن دختر 4 ماهه 5 کیلوگرم است. امّا طراحان لباس کودک این مورد را در نظر نگرفته و موقع سایزبندی هر دو را به شکل یکسان انجام می دهند و شما باید در حین خرید لباس مناسب با سایز کودکتان را پیدا کنید.

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

سایز لباس نوزاد و کودک نوپا

لباس کودکان نوپا و نوزادان از اندازه های نرمال از پیش تعیین شده شروع می شود و تا سن 4 سالگی ادامه دارد و پس از آن همراه با رشد کودک با توجه به تفاوت های فردی کودکان متفاوت خواهد بود. زمان های بسیاری پیش می آید که سن کودک با سایز لباسی که توسط برندهای مختلف عرضه می شود همخوانی ندارد. بنابراین فقط لازم است وزن و قد کودک را بدانید و با توجه به آن برای او لباس انتخاب نمایید.

جدول سایزبندی لباس نوزاد و کودک

سایزقدوزن
نوزاد نارستا 41 (cm)

زیر 1/8 (kg)

نوزاد53 - 41 (cm)1/8 - 3/6 (kg)
3 ماهه61 - 55 (cm)4/1 - 5 (kg)
6 ماهه63/5 - 68/6 (cm)5/44 - 6/34 (kg)
9 ماهه71/1 - 73/7 (cm)6/8 - 8/2 (kg)
12 ماهه76/2 - 78/8 (cm)8/5 - 9/5 (kg)
18 ماهه81/3 - 83/8 (cm)9/5 - 10/4 (kg)
2 سال86/4 - 91/4 (cm)10/8 - 12/7 (kg)
3 سال93/9 - 99/06 (cm)13 - 14/5 (kg)


حق انتخاب سایز لباس در هنگام خرید لباس کودک

 از کلماتی که موقع خرید لباس کودک آن را می شنوید عبارت هایی شبیه به 6-9M یا 9M است. منظور از این دو عبارت این است که هر دو برای کودکان 9 ماهه مناسب می باشد. ولی در حالت اول نوزادان را براساس درشتی و ریزی هیکل در نظر گفته و علامت آن حاکی از آن است که این لباس را نوزادان 6 تا 9 ماه می توانند بپوشند. ولی مورد مهم این است که ممکن است تمایل داشته باشید در موقع خرید لباس کودک برای او لباسی گشاد و راحت تر تهیه کنید. پس می توانید لباسی مناسب 9 ماهگی او خریداری کره و در 6 ماهگی نیز استفاده نمایید.

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

سایز لباس کودکان بالای 6 سال

اغلب بعد از 6 سالگی لباس ها به دو بخش پسرانه و دخترانه تقسیم می گردند. در این بازه سنی وزن کودک اهمیت زیادی ندارد و سایزهای دیگری همچون قد در انتخاب اندازه لباس موثر هستند. در این میان برخی از برندها در طراحی لباس تمایزهایی پدید می آورند که کودکان لاغر و کشیده هم قادر به استفاده از آن باشند. اگر کودک شما از لحاظ قد و قواره از همسالانش متفاوت است می توانید برندی را برگزینید که سایزهای آن برای او مناسب باشد.

راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

ملاحظات خرید لباس کودک و نوزاد

در این رده سنی قد کودکان از فاکتورهای ضروری و مهم است و کودکانی که قد بلندتری دارند به نسبت لاغرتر هستند و کودکانی که اضافه وزن دارند و از سن خود درشت تر بنظر می رسند، احتمالا از لحاظ قد و دور کمر دچار مشکل می شوند. در این مواقع بهتر است در صورتی که حضوری خرید می کنید لباس را تن کودک کنید تا از اندازه بودن آن مطمئن شوید و در صورت خرید اینترنتی لباس نوزاد و کودک حتما از سایزهای لباس اطمینان حاصل کنید.

 راهنمای انتخاب سایز لباس کودک

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

رنگ ها به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با کودکان مورد استفاده قرار می گیرد چرا که کودکان رنگ ها را دوست دارند و به سادگی با زبان خود نسبت به آن ها واکنش نشان می دهند. کودکان خیلی زود می توانند رنگ ها را تشخیص دهند و در 6 ماهگی بین رنگ ها تفاوت قائل می شوند. قرمز رنگی است که خیلی سریع توجه کودکان را به خود جلب می کند و پس از آن رنگ های زرد، آبی، سبز و نارنجی مورد انتخاب کودک هستند. در سنین رشد، دختر بچه ها معمولا رنگ هایی مانند بنفش، صورتی و ارغوانی را ترجیح می دهند در حالی که پسر بچه ها به سراغ رنگ های آبی، قهوه ای و مشکی می روند.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

ترکیب رنگ های گرم

رنگ های گرم معمولا کودک را پر انرژی و ذهنش را فعال می کند. رنگ هایی مانند قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای در این دسته قرار دارند. رنگ قرمز باعث ایجاد هیجان می شود و اولین رنگی است که نوزاد به آن واکنش نشان می دهد. رنگ های گرم باعث شور هیجان می شوند و انرژی را افزایش می دهند و به همین دلیل بهتر است برای کودکان فعال و پر جنب و جوش از این رنگ ها کمتر استفاده شود. انواع لباس بچه گانه را در رنگ ها و سایزهای مختلف می توانید از ترک برند خریداری کنید.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

ترکیب رنگ های سرد

رنگ های سرد برخلاف رنگ های گرم باعث آرامش می شود ولی استفاده زیاد از این رنگ ها می تواند باعث ایجاد حس افسردگی و دلتنگی شود. رنگ های آبی، سبز، بنفش جزء رنگ های سرد هستند. این رنگ ها باعث ایجاد حس سرما می شوند و گردش خون را کُند می کنند و بهتر است در فصل سرما کمتر از این طیف استفاده شود و یا در کنار رنگ های گرم بکار روند.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی در طیف رنگی وجود ندارند و از ترکیب دیگر رنگ ها به وجود می آیند و قرار گرفتن آن در کنار دیگر رنگ ها، باعث جلوه بشتر رنگ می شود و توجه را جلب می کند. به رنگ های سفید، شیری، نقره ای و خاکستری رنگ های خنثی سرد گفته می شود. و رنگ های خنثی گرم نیز عبارتند از مشکی، قهوه ای، برنزی، طلایی و بژ.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

روانشناسی رنگ ها

رنگ سفید نماد پاکیزگی و خلوص است و هر رنگی روی سفید ضعیف می شود. رنگ سیاه نشانگر ترس، تیره دلی و غم و اندوه است و هر رنگی روی سیاه قرار بگیرد، برجسته می شود. این رنگ می تواند نشان دهنده رسمیت و گاها وقار، ظرافت و اقتدار باشد. زرد رنگی فعال، پرتحرک و شادی آفرین است و معمولا مرد ها زرد را رنگی کودکانه می پندارند. قرمز رنگی برون گراست و نشان دهنده عشق، محبت و هیجان است و برای کودکان رنگی بسیار جذاب می باشد. آبی رنگی آرام و درون گراست و باعث تسکین هیجان های درونی می شود؛ این رنگ بیشتر مورد توجه پسر بچه ها می باشد. سبز رنگ متعادل و نشانگر رشد و نمو، نشاط، آرامش و پایداری است و دارای دو بعد سردی و گرمی می باشد. رنگ بنفش ظاهری زیبا اما درونی غمگین دارد و رنگ بزرگسالی  و نشان دهنده تردید است. اگر این رنگ در سطح وسیع به کار رود حالت ترس را نشان می دهد. رنگ نارنجی، رنگ شادابی و خلاقیت است و بیشتر مورد توجه کودکان در سنین رشد و نوجوانی می باشد.

انتخاب رنگ لباس نوزاد

بهترین رنگ ها  برای لباس نوزاد رنگ های روشن است. رنگ هایی که با سفید ترکیب می شوند مناسب ترین انتخاب برای لباس بچه در دوران نوزادی می باشد، چرا که باعث ایجاد حس آرامش و امید در کودک می شود و همچنین در صورت ایجاد لکه و کثیفی بهتر قابل تشخیص است که به شما در حفظ بهداشت و سلامت کودکتان بسیار کمک می کند. بهترین لباس نوزاد را می توان در طرح متنوع و رنگ های شاد از ترک برند خریداری نمود.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

انتخاب رنگ لباس کودکان

اگر به دنبال رنگی مناسب برای لباس کودکتان هستید حتما باید روان شناسی رنگ ها را خوب بشناسید. بهتر است در هنگام خرید لباس بچه گانه رنگی را انتخاب کنید که با روحیه کودکتان سازگار باشد و به ترکیب رنگی نیز توجه داشته باشید و سعی کنید از ترکیب رنگی خنثی برای کودکان استفاده کنید. سعی کنید رنگی را برای لباس کودکتان انتخاب کنید که در کنار هم سن و سال ها و دوستان خود احساس راحتی کند. کودکان در این دوره سنی به رنگ های درخشان و شاد بیشتر توجه نشان می دهند. بهتر است در خرید لباس کودکان به تنوع رنگ هم توجه کنید. اگر همیشه رنگ مورد علاقه کودک ملاک خرید و انتخاب رنگ لباس باشد، هرچند کودک آن را دوست دارد اما با استفاده مداوم از آن رنگ و گذشت زمان کودک علاقه خود را نسبت به آن رنگ از دست می دهد و برای همین گاهی تنوع رنگی در لباس لازم است.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

اگر می خواهید لباس کودکتان شیک باشد و جلب توجه کند، می توانید از دو رنگ متضاد هم، یا دو رنگ مکمل هم استفاده کنید. همچنین اگر این ترکیب ها برای شما خوشایند نیست می تواند از رنگ های هم خانواده استفاده کنید. برای درک بهتر ترکیب های رنگی بهتر است در مورد چرخه رنگ مطالعه داشته باشید.

 

راهنمای انتخاب سایز لباس مردان

راهنمای انتخاب سایز لباس مردان

لباس های مردانه باید حتما در سایز دقیق شخص باشد تا وقتی تن می کند جلوه زیبای داشته باشد. اگر لباسی که انتخاب کرده اید سایز شما نباشد در پوشیدن آن به مشکل بر می خورید و همچنین تن خوری خوبی نداشته و بنابراین جلوه خوبی نشان نخواهد داد.

آقایان بطور معمول تک سایزی بوده و با وجود این باید سایز پایین تنه و بالا تنه را بطور جدا از هم بدست آورد. برای اندازه گیری سایز لباس مردانه در بخش پایین تنه اندازه دور کمر و قد شلوار را بدست آورده و برای اندازه گیری سایز البسه مردانه در بخش پایین تنه قد شلوار و دور کمر را بدست می آوریم و برای بالا تنه اندازه دور سینه، دور گردن و دور کمر را می نویسیم.

راهنمای انتخاب سایز لباس مردان

اندازه ها را به سایز روز بنویسید

سایز لباس های خود را در دفتری نوشته و اندازه طول بازوها، دور ران ها، سرشانه ها و دور بازو را بنویسید. به این نکته توجه داشته باشید که هر چند ماه یک بار این سایزها را دوباره بررسی کنید زیرا امکان افزایش سایز لباس مردانه وجود دارد. اگر بر سایزهای قبلی لباس خود تاکید کنید نتیجه مطلوبی از خرید خود نخواهید گرفت.

سایز هر کشور مختص خودش است

جدول سایزبندی لباس در کشورهای مختلف باهم متفاوت است. بطور مثال سایزهای اروپایی را با حروف EU می شناسند و سایزبندی آمریکایی با US مشخص شده است و اگر روی تگ لباسی حروف UK را مشاهده کردید، آن لباس مطابق سایز لباس انگلیسی دوخته شده است. در ایران سایز بندی اغلب مطابق با سایزبندی اروپایی و با اعدادی همچون؛ 38، 40 یا 42 می شناسند. سایز لباس‌ ها بطور معمول دوتایی بالا می ‌رود و سایزبندی کفش ‌ها در برخی حالات شامل نیم شماره هم می‌ شود. بنابراین قبل از خریدلباس بصورت اینترنتی حتما جدول سایزبندی مربوط به کشور تولید کننده را بررسی کنید.

چارت سایز بین المللی آقایان

چارت سایز بین المللیXXLXLLMSXSXXS
فرانسه، اسپانیا، بلژیک46444240383634
ایتالیا50484644424038
آلمان، اتریش، سوئیس44424038363432
انگلستان181614121086
آمریکا1412108642


اندازه گیری سایز لباس با ابزارها

بر روی سایت ‌های فروش اینترنتی جهت اندازه گیری سایز لباس ابزاری با نام Tool موجود می باشد. برای دستیابی به اندازه‌های خود می توانید از این ابزار بهره ببرید تا سایز ایده‌آل را به شما پیشنهاد کند. بجز ابزارها، جدول ‌های سایزبندی هم نقش موثری در راهنمایی به شما ایفا می‌ کنند. از اندازه دور انگشت برای انتخاب سایز انگشتر بصورت آنلاین گرفته تا سایز دور کمر، سرشانه و سینه برای انتخاب بلوز و شومیز، همه در یک جدول قرار گرفته اند. بدین منظور لازم است نزدیکترین سایز به خود را مطابق اندازه ‌هایی که از قبل یادداشت نموده‌اید، بدست آورده و سپس انتخاب کنید.

 راهنمای انتخاب سایز لباس مردان

به سایزبندی برندهای مختلف دقت کنید

نوع دوخت و سایز بندی برخی از برندها، ویژگی خاص آنها نسبت به سایر برندهاست. برای نمونه ممکن است سایز M یک برند اروپایی که حتما باید برای سایز 38 مناسب باشد، به سایز L یا لارج بزرگ یک برند ایرانی بخورد. به همین علت نیاز است تنها به جدول اندازه لباس هر کشور اکتفا نکرده و از راهنمای انتخاب سایز لباس هر برند بطور جداگانه بهره مند شوید.

چارت سایز سارک

سایزهاXXLXL

L

MSXSXXS
اندازه دور سینه (cm)1041009692888480
اندازه دور کمر (cm)82787470676563
اندازه دور باسن (cm)11010610298949087



راهنمای انتخاب سایز لباس مردان

بهترین زمان اندازه گیری سایز لباس

برخی بر این عقیده اند زمان مناسب برای اندازه گیری سایز لباس، وقتی است که غذای زیادی نخورده باشید و در کوچکترین فرم بدنی خود قرار داشته باشید؛ اما توصیه ما بر خلاف این است. همانطور که زمان مناسب برای خرید کفش یا بدست آوردن سایز آن اواخر شب است که پا در بزرگترین اندازه خودش قرار دارد؛ بهتر است برای خرید لباس نیز در کوچکترین فرم بدن خود ظاهر نشوید تا با خوردن کمترین حجم غذا دکمه ‌های بلوزتان کش نیاید! سایز لباس مردانه را بدون لباس یا از روی یک لایه لباس نازک اندازه بگیرید و حتما صاف بایستید و قوز نکنید. در غیر اینصورت سایزبندی شما اشتباه خواهد شد.

راهنمای انتخاب سایز لباس مردان

راهنمای انتخاب شلوارک برای مردان

برای اندازه گیری دقیق و درست، یکی از شلوارک های مناسب خود را بر روی زمین پهن کرده سپس با متر از خط درز کناری دوخته شده آن روی لباس تا درز پهلوی بعدی را اندازه بگیرید. یا می توانید با متر دور تا دور پایین کمر تقریبا بر روی قسمت فرورفتگی کمر و حدود 3 الی 5 سانتی متر زیر ناف را از روی بدن اندازه گرفته و با توجه به سایزهای استاندارد سایز شلوارک مناسب خود را برگزینید.

راهنمای انتخاب سایز لباس مردان

راهنمای انتخاب تیشرت آقایان

برای اندازه گیری دقیق و درست، یکی از تیشرت های مناسبتان را بر روی زمین پهن کرده سپس با متر از درز لباس در زیر بغل تا درز لباس در زیر بغل بعدی را اندازه گیر کنید و سایز به دست آمده با اعداد مشخص شده در جدول مطابقت دهید. یا می توانید با متر دور تا دور قفسه سینه خود را از روی بدن اندازه گرفته و با توجه به سایزهای استاندارد جدول اندازه تیشرت مناسب خودتان را برگزینید. 

جدول سایز بندی آقایان

SizeXS-34S-36M-38L-40XL-422XL-443XL-464XL-48
A-دور سینه9296100104108112116120
B-دور کمر7882869098102106110
C-دور باسن96100104108114118122126
D-قد داخل پا86868686
86
86
86
86

A. برای اندازه گیری دور سینه متر را از قسمت برآمده سینه قرار می دهیم.

B. برای اندازه گیری دور کمر بخش گود کمر را در نظر می گیریم.

C. برای اندازه گیری دور باسن متر را از قسمت برآمده باسن قرار می دهیم.

D. برای اندازه گیری قد داخل پا از داخلی ترین قسمت فاق تا روی زمین را اندازه بگیرید.

اندازه گیری ها مطابق با ابعاد بدن بوده و لباس با توجه به مدل جذب یا آزاد می شود.

راهنمای انتخاب سایز لباس زنانه

راهنمای انتخاب سایز لباس زنانه

برای انتخاب لباسی مناسب حتما باید سایز مناسب بدن خود را بدانید لباس هایی که برایتان تنگ و یا گشاد هستند شما را بد تیپ جلوه می دهند. اصول لباس  پوشیدن باید لباسی با اندازه مناسب باشد. با مطالعه مطالب ذکر شده در این بخش از سایت ترک برند شما را با سایزبندی های مختلف آشنا می کنیم تا انتخاب آگاهانه ای در هنگام خرید برندهای خارجی داشته باشید.

راهنمای انتخاب سایز لباس زنانه

مطالبی در مورد سایز بندی لباس های زنانه

یکی از مهمترین مسائل در خرید لباس داشتن اطلاعات کافی در مورد سایزبندی لباس می باشد. اگر لباس در سیستمی استاندارد دوخته شده باشد، عدد سایزی که بر روی برچسب لباس وجود دارد با در نظر گرفتن همه موارد اندازه گیری فرد و تناسب بین اعضای بدن او درج شده است. حتما شما هم موقع خرید لباس با سایزهای متفاوت روبرو شده اید. لازم به یادآوری است که متفاوت بودن عدد سایز روی برچسب لباس ها بخاطر تفاوت استانداردهای جهانی می باشد.

راهنمای انتخاب سایز لباس زنانه

سایزبندی پوشاک مختلف در جهان به سه روش انجام می گیرد:

  •     سیستم آمریکایی
  •     سیستم اروپایی
  •     سیستم انگلیسی

از چه طریقی سایز لباس خود را تشخیص دهیم؟

جدول سایز بندی‌ استاندارد برای لباس زنانه، مردانه و بچگانه بطور معمول مطابق با اندازه ‌های دور سینه، دور کمر و دور باسن طراحی می‌ شوند. بطور استاندارد برای تشخیص سایز بدن خود، حتما ابعاد این سه نقطه بدن را اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری سایزهای بدن از متر منعطف خیاطی استفاده نمایید. در صورتی که متر خیاطی در دسترس تان نیست، یک نوار کاغذی بلند درست کرده، ابعاد بدن خود را روی آن علامت بزنید و بعد با استفاده از خط‌ کش معمولی این اندازه را به سانتی‌ متر به دست آورید.

روش مشخص کردن اندازه‌ های بدن

در وهله اول نیاز به دانستن اندازه دور سینه دارید. برای اندازه گیری دور سینه، لباس زیری که اغلب با لباس مد نظرتان می ‌پوشید را به تن کنید و دور سینه را در پُرترین بخش اندازه بگیرید. به این نکته توجه داشته کنید که نوار متر را نبابد خیلی تنگ و یا آزاد بگیرید. همینطور دقت کنید که نوار متر در دور‌ تا‌ دور بدن ارتفاع تقریبا برابری داشته باشد و به بالا یا پایین متمایل نباشد. مطلع شدن از اندازه دور سینه در تعیین سایز بلوز، پلیور، پیراهن و انواع بالاپوش نقش مهمی دارد. در مرحله بعدی برای تعیین سایز لباس به اندازه‌ گیری دور کمر نیاز دارید. سایز کمر باید در باریک ‌ترین بخش بدن تعیین شود. این نقطه بطور معمول حدود 5 سانتی ‌متر بالاتر از ناف واقع شده است، امّا اگر تشخیص کمر برایتان سخت است، به پهلو خم شده و یک انگشت خود را در محل تا شدن کمر قرار دهید. سپس صاف ایستاده و سایز دور کمر را در همین نقطه بدست آورید. در مرحله پایانی باید اندازه دور باسن را بدست بیاورید؛ برای محاسبه اندازه دور باسن ایستاده و پاهای خود را به هم بچسبانید. اندازه باسن را در پُرترین نقطه بدن اندازه گرفته و این عدد را به سانتی‌ متر بنویسید.

راهنمای انتخاب سایز لباس زنانه

روش تشخیص اندازه از روی جدول سایز

برای تشخیص سایز دقیق لباس زنانه و خرید لباس مناسب باید این نکته توجه داشته ‌باشید که ممکن است سایزبندی هر برند یا هر کشور متفاوت باشد و موقع انتخاب لباس و خرید آن بصورت اینترنتی توصیه می کنیم به جدول سایز آن برند که توسط فروشنده در اختیارتان گذاشته می ‌شود مراجعه نمایید و در صورت نبود جدول سایز، از طریق سرچ از سایت اصلی برند سایزتان دسترسی یابید.

سه اندازه اصلی بدن یعنی دور سینه، دور کمر و دور باسن برای تعیین سایز بسیار ضروری می باشند و حتما در آن صورت که اندازه ‌های بدنتان کاملا منطبق با اندازه‌ های ذکر شده در جدول سایز نیست، باید ابعاد بزرگتر از آن توجه کنید. همینطور در انتخاب سایزتان به جنس و تن خور لباس دقت نمایید. در صورتی که جنس لباس غیر قابل انعطاف و خشک باشد، ممکن نیست بتوانید سایزی که از اندازه ‌های بدنتان کوچکتر است را بپوشید، امّا در مورد پارچه‌ های منعطف، استرچ و کشی در برخی موارد می ‌توان این کار را انجام داد. برای آگاهی از میزان انعطاف‌ پذیری پارچه لباس به اجزای تشکیل دهنده اش دقت کنید. اگر الیاف الاستین یا لایکرا با مقداری بیش از 5% در لباس بکار رفته باشد، آن لباس تا حدودی کشی و انعطاف پذیر است.

راهنمای انتخاب سایز لباس زنانه

سایز3638404244464850
دور سینه  (cm)84889296100104108112
دور کمر  (cm)6468727680848892
دور باسن  (cm)9296100104108112116120


همینطور در مورد لباسی که در توصیه تن‌خور آن کلمه آزاد بکار برده شده و می‌توانید سایزی کوچکتر از سایز معمولی خود را تهیه کنید، امّا برای لباس ‌هایی با تن‌خور استاندارد معمولی یا چسبان چنین انتخابی نادرست است.

سایزهای ایرانی را به امریکایی اروپایی و انگلیسی تبدیل کنید

در بیشتر مواقع سایزهای بدنمان کاملا استاندارد بوده و می‌توانیم بخوبی بدون اندازه‌گیری با استفاده از جداول سایز بین المللی لباس مناسب را برای خود انتخاب نماییم. در صورتی که از سایز رایج خود در ایران مطلع هستید، این جدول به شما در تبدیل سایزهای امریکایی، اروپایی (ایرانی)، انگلیسی و معادل ‌سازی آنها کمک می ‌کند. در ایران اغلب به سایزهای اروپایی عادت داریم، امّا موقع خرید از برندهای انگلیسی یا امریکایی دچار دردسر می ‌شویم. در جدول زیر می ‌توانید سایز اروپایی (ایرانی) معمول پوشاک زنانه خود را به سایزهای امریکایی یا انگلیسی تبدیل کنید.


سایز اروپایی (ایرانی)363840424446485052
معادل سایز انگلیسی81012141618202224
معادل سایز آمریکایی24681012141618
معادل سایز به حروفXSSMLXLXXLXXXLXXXXLXXXXXL


 

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

مدل لباس بچه گانه دخترانه و پسرانه در انواع طرح های ساده و مجلسی و اسپرت و غیره در بازار موجود است و می توان با توجه به نیاز انواع آن را خریداری کرد. لباس های راحتی بچه گانه از لباس های پراستفاده برای کودکان هستند و توصیه می شود طرح و جنس این لباس ها را به گونه ای برگزینید که با کیفیت باشند. جهت دوخت بعضی از لباس های بچه گانه از پارچه هایی با ترکیب رنگ های روشن و تیره استفاده می شود و در دوخت سایر لباس ها از مدل های لباس بچه گانه از پارچه های رنگ های روشن به تنهایی استفاده می شود که هر یک از این طرح ها جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. لباس های راحتی بچه گانه در انواع مدل های بلوز و شلوار و تاپ و شلوارک و تاپ و دامن و سرهمی های بچه گانه و … موجود بوده و می توانید چند دست از این لباس ها را در کمد کودک قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده کنید.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

انتخاب یک سایز بزرگتر از سایز دقیق کودک

کودکان رشد خیلی سریعی دارند و در نتیجه سایزشان به سرعت تغییر می ‌کند. بطور مثال بچه ‌های 6 تا 12 ماهه می‌توانند لباس سایز بچه یکساله را بپوشند یا بچه یکساله، لباس بچه دوساله را بپوشد. اما به فصل‌ها نیز توجه داشته باشید. لباس‌ های سبک فصول گرم برای فصل پاییز و زمستان مناسب نیست و برعکس. کودکان بطور معمول موقع فصول سرد سال دو یا سه لایه لباس تن می کنند پس موقع خرید کاپشن یا پلور، بزرگتر از سایزش خرید کنید، بهتر است.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

لباس‌های بادوام تر برای بچه‌هایی که تازه راه افتاده‌اند

جنب و جوش این کودکان بیشتر بوده و ممکن است زمین بخورند و سر زانوهایشان ساییده شود. لباس‌ هایی که دکمه و زیپ دارند را انتخاب نکنید. لباس ‌هایی با کمرکشدار و پارچه ‌های کشی بهتر از سایرین هستند.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

انتخاب الیاف نخی و نرم برای خرید لباس نوزادی

با توجه به این نکته که نوزاد ها پوشک می‌ شوند، شلوارهای کشی را که پای نوزاد در آن راحت است، انتخاب نمایید. موقع خرید لباس کودک به این توجه کنید که براحتی بتوان پوشک بچه را عوض کرد. طوری که نیازی به درآوردن همه لباس های نوزاد نباشد.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

خرید در حین حراج‌ ها یا تخفیف ‌ها برای فصل یا ماه‌های آینده

اگر فرزند شما مثلاً در ماه دی 9 ماهه است، برای 18 یا 24 ماهگی و زمستان و بهار آینده خرید کنید. برای خرید لباس کودک همیشه در فروشگاه اینترنتی یا حضوری به قسمت تخفیف‌ خورده‌ها مراجعه نمایید. با توجه به سن کودکتان می‌توانید برای ماه‌های آینده لباس‌ هایی با قیمت مناسب بیابید.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

نظر کودک را بعد از چهار سالگی برای خرید لباس بپرسید

بین 4 تا 6 سالگی بچه‌ ها آنقدر بزرگ شده‌اند که در مورد رنگ و استایل مورد علاقه‌ خودشان نظر بدهند. ترکیب شلوار جین و تی ‌شرت برای این سنین بهتر است. اندازه دخترها و پسرها در این برهه سنی با هم تفاوتی ندارند.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

برای لباس های روزمره کودک خود بیش اندازه هزینه نکنید

از اینکه لباسهای قبلی بچه را با لباس‌های نو ست کنید، نگران نباشید. حتی اگر یکی از برند گران باشد و یک تکه‌ دیگر از برند ارزان. ممکن است بعضی از لباس‌ها زودتر به بچه‌ها تنگ شوند. آن‌ها را از بین برندهای گران قیمت انتخاب نکنید. یادتان باشد برای لباس‌های مهمانی یا موقعیت‌های خاص، لباس گران نخرید.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

اگر از اندازه فرزند خود مطمئن نیستید یک سایز بالاتر بخرید

موقع خرید لباس کودک، اگر بین دو سایز تردید دارید همیشه سایز بالاتر را انتخاب نمایید. لباس کمی گشادتر بهتر از لباسی است که کودک در آن راحت نباشد. انواع لباس بچه گانه را می توانید در سایزهای مختلف از ترک برند خریداری نمایید.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

راحتی فرزندتان را در اولویت قرار دهید

پدر و مادرها گاهی انتخاب برایشان سخت می‌شود. گاهی لباسی آن قدر زیبا و جذاب نیست اما بچه‌ها بیشتر در آن احساس راحتی می‌کنند. همیشه به اینکه چقدر لباس کودکان کاربردی است، باید توجه داشته باشید.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

هنگام خرید لباس بچه همیشه به راهنمای سایز هر برند توجه داشته باشید

شماره و اندازه‌ سایزهای کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. همیشه باید اندازه‌ های کودکتان را بدانید و با اندازه‌ هایی که در لیبل هر برندی نوشته شده، مقایسه کنید. بهترین لباس بچه گانه را می توان با نازلترین قیمت از ترک برند خریداری نمود.

بعد از خرید لباس و قبل از پوشاندن به کودک، حتما یکبار آن  را بشویید

برای حفظ سلامتی نوزاد و کودک باید لباس ‌های نو قبل از پوشیدن، شُسته شوند. بچه ها بدن حساسی دارند و برخی از مواد شیمیایی باقیمانده در الیاف یا بعضی آلودگی ‌ها ممکن است در لباس‌ ها بمانند که مضر هستند.

خرید اینترنتی انواع لباس بچه گانه

راهنمای انتخاب و خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

بلوز لباسی گشاد برای پوشش بالا تنه است که در زمان های دور برای پوشاندن بدن کارگران، دهقانان و زنان و... استفاده می شده است. این نوع لباس در کمر بوسیله تسمه یا کمربند بسته می شد و هم اکنون برای لباس زنان بیشتر بکار می رود. بلوز واژه ای فرانسوی بوده و در اوایل به حالت امروزی نبوده است و با گذشت زمان به این نوع تبدیل شده است.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

تی شرت نیز لباسی برای پوشاندن بالا تنه بوده و اغلب فاقد دکمه و یقه بوده و آستین های کوتاهی دارند. این پوشش بیشتر بعنوان زیرلباس استفاده می شد ولی در حال حاضر بدون سایر لباس ها نیز بکار می رود. امروزه تی شرت ها با عکس های مختلفی مزین شده و جنبه تبلیغاتی پیدا کرده اند و این لباس در سراسر دنیا و مورد استفاده افراد مختلف چه زن و مرد یا کودک و پیر می باشد. در بازار جهانی پوشاک انواع مدل تی شرت دخترانه و تونیک دخترانه در رنگ های مختلف به خریداران عرضه می شود.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

انواع تی شرت نخی دخترانه

تی شرت نخی زنانه و دخترانه لباسی محبوب و مورد علاقه بانوان در تمام سنین و در همه فصل ها است. این لباس در فصول گرم سال طرفداران بسیاری دارد، با این وجود اکثر افراد در فصول سرد نیز زیر لباس ‌های گرم شان تیشرت می پوشند. مدل تیشرت دخترانه بسیار متنوع است که خرید تی شرت طرح‌ دار و ساده از آسان ترین خریدهای لباس دخترانه محسوب می شود. شاید باور نکنید؛ امّا پوشیدن تی شرت در خیابان و مکان ‌های عمومی تا دهه 50 میلادی عادی نبوده و مردم علاقه ای به پوشیدن تی شرت نخی خنک نداشتند. با این وجود تلاش ‌های هالیوود بی ‌نتیجه نماند و بازیگرانی مانند مارلون براندو و جیمز دین موجب شدند یک انقلاب بزرگ در پوشیدن تی شرت در بین جوانان و نوجوانان ایجاد گردد. پس از دهه 50 میلادی این نوع پوشش مورد استقبال زیادی در جهان قرار گرفت که بر اساس آمار، 62% از مردم جهان بیش از 10 تی شرت در کمد لباس خود دارند.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

انواع مدل تی شرت نخی دخترانه

زنان و دختران جوان ده ها تی شرت و ست راحتی زنانه ترک یا ایرانی در انواع مدل های مختلف در کمد خود دارند. دلیل خرید هر تیشرت با تیشرت قبلی متفاوت است. ممکن است یکی از تیشرت‌ها را به خاطر رنگ، یکی را برای زیبایی، یکی را برای مدل، یکی را برای خنکی و یکی را برای تخفیف خریده باشید؛ ممکن است زمانی که می‌خواهید آماده شوید و جایی بروید، تی شرت آخرین لباسی باشد که در ذهن ‌تان تصور به پوشیدنش کنید، با این وجود تیشرت همان لباسی خواهد بود که با آن احساس احتی خواهید کرد و استایل جذابی خواهید داشت. خرید تیشرت نخی دخترانه جذاب و شیک همیشه یکی از اولویت‌های خرید لباس برای بانوان در فصل تابستان می باشد.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

تیشرت یقه گرد دخترانه

تیشرت یقه گرد یکی از محبوب ترین تی شرت دخترانه است و در طرح و رنگ‌ های متفاوتی به فروش می ‌رسد. در صورتی که به استایل کژوال یا غیررسمی علاقمندید، چه لباسی بهتر از تی شرت یقه گرد است؟ حال که بازار اشباع از تی شرت‌های رنگارنگ است، انتخاب تی شرت با یقه گرد یک انتخاب خوب است. بطور معمول تی شرت یقه گرد را با لباس‌های کژوال به تن می کنند و در این صورت می‌توانید شلوار جین، شلوارک و دامن اسپرت را با تی شرت یقه گرد سِت نمایید.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

تی شرت نیم‌ تنه دخترانه

بانوانی که بالا تنه باریکی دارند، تی شرت نیم ‌تنه یک لباس خوب برای چنین اندامی است. در صورت تمایل می‌توانید تیشرت نیم‌تنه را در باشگاه و یا در حین ورزش بپوشید تا احساس راحتی بیشتری حین ورزش و تمرین داشته باشید. تی شرت نیم‌تنه را می‌توانید با شلوارک ورزشی و یا شلوار خط‌ دار ورزشی سِت کنید. انواع تی شرت دخترانه در طرح ها و رنگ های متنوع را می توانید از ترک برند با مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

تی شرت یقه هفت دخترانه

برترین گزینه برای زنانی که استخوان ترقوه زیبایی دارند، یک تی شرت یقه هفت شیک و زیبا است. موقعی که آرایش دارید و نمی ‌خواهید حین پوشیدن تی شرت، یقه لباس کثیف شود، تی شرت یقه هفت این مورد را برایتان برطرف می کند. یقه هفت هر مدل از تی شرت اسپرت و مجلسی را جذاب می‌ کند. بدین صورت می‌ توانید حتی در مراسم‌ های نیمه رسمی از یک تی شرت یقه هفت شیک استفاده کنید. اگر تمایل دارید یک استایل کژوال یا اسپرت داشته باشید؛ تی شرت یقه هفت را با شلوارک یا شلوار جین سِت نمایید. در صورتی که تیشرت یقه هفت شما مجلسی و یا رسمی است، پوشیدن دامن بلند یا کوتاه ایده جذابی برای استایلتان خواهد بود.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

تی شرت یقه مردانه

بطور معمول تی شرت یقه مردانه در طراحی انواع تی شرت ‌های اسپرت و ورزشی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با توجه به اینکه این مدل یقه شبیه تیشرت‌ های مردانه است، در میان خانم‌ها نیز محبوبیت بسیاری دارد. چرا که هم اکنون تفاوت چندانی میان لباس ‌های کژوال مردانه و زنانه نیست و بنابراین خرید تی شرت مردانه می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد در صورتی که به تی شرت ‌های یقه مردانه علاقمندید می‌توانید آن را با شلوارک یا شلوار کتان سِت کنید و یک استایل گیرای تابستانی داشته باشید.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

تی شرت تونیک دخترانه

بعضی از دختران و زنان جوان لباس‌ های بلند را به خاطر پوشیده بودن، به لباس‌ های کوتاه ترجیح می‌ دهند. تی شرت تونیک دخترانه در هر مدل مجلسی و اسپرت در میان زنان محبوبیت دارد. در صورت تمایل می‌توانید تیشرت تونیک اسپرت را با شلوار جین سِت کرده و یک استایل کژوال داشته باشید. همینطور اگر تونیک زنانه تان مجلسی است، می‌توانید با شلوار پارچه ‌ای دمپا یا لِگ بپوشید. اغلب اندازه تونیک بلند تا بالای زانو است که بعضی از زنان همراه این مدل تونیک با پوشیدن جوراب شلواری ضخیم استایل جدیدی به خود می دهند.

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

در بازار پوشاک امروز در سراسر جهان انواع مدل های مختلف لباس های زنانه و دخترانه در رنگ های متنوع و طرح های شیک و جذاب تولید شده و به خریداران عرضه می شود. بهترین بلوز و تی شرت دخترانه را می توانید با قیمت های مناسب و در انواع مدل های روز با رنگ بندی های مختلف از فروشگاه اینترنتی ترک برند تهیه نمایید.

 خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید تی شرت و بلوز دخترانه

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

بیشتر زنان و دختران جوان برای شرکت در مهمانی و عروسی در باغ تالار دغدغه انتخاب لباس مجلسی دارند و با داشتن انواع مدل های لباس در رنگ های متنوع باز هم برای عروسی و سایر مراسم ها به دنبال لباسی شیک و مجلل هستند تا زیباتر از سایرین جلوه نمایند. لباس مجلسی یا لباس شب در مراسم های مختلف مورد استفاده بوده و بسیاری از بانوان تمایل زیادی به خرید بهترین لباس مجلسی دارند و برای رسیدن به این هدف اغلب وقت زیادی را تلف می کنند.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

برخی از زنان لباس های کلاسیک و سنتی را خریداری کرده و بیشتر بدنبال آخرین مد روز هستند و از توجه به سن، جایگاه اجتماعی و اندام خود غافل می شوند. برای انتخاب لباس مجلسی مناسب باید به نکات مهمی توجه نمود و سه نکته اصلی را در این مورد در نظر گرفت:

 انتخاب لباس مجلسی براساس فرم بدن

بانوان باید سعی کنند لباسی که نقاط قوت شان را به نمایش می گذارد و به زیبایی‌ آنان می افزاید را انتخاب نمایند. بسیاری از زنان قسمت ‌هایی را که به نظرشان جالب است را می‌پوشانند و این بیانگر عدم اعتماد به نفس آن‌ هاست. لباس مجلسی که روی نقاط قوت تان تاکید کند بهترین لباس است.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

اشتباه برخی از بانوان هم این است که هرچه رسمیت مهمانی بیشتر می ‌شود، زرق و برق لباس را بیشتر و آرایش مو و صورت را غلیظ ‌تر می‌ کنند. این مورد را فراموش نکنید که با انتخاب یک لباس ساده و پوشیده نیز می‌توانید توجه سایرین را به سمت چهره زیبا و لبخندتان جلب نمایید. به این مورد توجه داشته باشید که قبل از خرید لباس مجلسی، حتما به فرم اندامتان دقت کنید و لباسی را برگزینید که شما را زیباتر نشان دهد و نقاط ضعف‌تان را بپوشاند.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

 لباس مجلسی مناسب با فرم صورت

هر فردی شکل اندام و صورت خاصی دارد که با سایرین متفاوت است ولی برخی دسته بندی ها به شما کمک می کند تا بتوانید لباسی را مناسب با چهره و اندام تان انتخاب نمایید. اگر صورت گردی دارید مدل لباس مجلسی یقه هفت، قایقی و دلبری برایتان مناسب تر است و لباس های یقه بلند و ایستاده برایتان مناسب نیست. در صورتی که فرم صورت تان کشیده است یقه های عریض و گرد توصیه می شود و اگر صورت قلبی شکل دارید یقه بلند، ایستاده و عریض برایتان بهترین انتخاب خواهد بود.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

 لباس مجلسی مناسب با رنگ پوست

تلاش کنید به جز مد روز و در نظر گرفتن سایز و فرم بدن تان، لباسی که رنگ آن متناسب با پوست تان است را برگزینید. برای نمونه اگر رنگ آبی کاربنی رنگ سال است، فقط بخاطر مد بودن آن را انتخاب نکنید. ابتدا رنگ پوست خود را در نظر بگیرید و سپس رنگ لباس را انتخاب نمایید.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

  •   رنگ پوست گندمی

اگر رنگ پوست شما گندمی است توصیه می شود از رنگ های روشن تر استفاده کنید و در این حالت رنگ پوست تان متعادل تر به نظر می رسد.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

  •   رنگ پوست روشن

در صورتی که رنگ پوست تان خیلی روشن باشد می توانید از یک لباس مجلسی با رنگ تیره استفاده نمایید؛ زیرا لباس های با رنگ روشن شما را بی روح جلوه می دهد.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

  •  رنگ پوست برنزه

برای افرادی با این رنگ پوست بجز رنگ های تیره، پوشیدن باقی رنگ ها همچون رنگ های روشن و نئونی یک انتخاب فوق العاده خواهد بود.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

  •  رنگ پوست تیره

در صورتی که رنگ پوست شما تیره باشد توصیه می کنیم که لباس مجلسی با رنگ های روشن تر را برگزینید.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

 لباس مجلسی متناسب با قد

لباس‌های مجلسی با توجه به مدلی که دارند قدشان متفاوت است. از لباس‌های بالای قوزک پا گرفته تا بالای زانو جزء لباس‌های مجلسی به شمار می روند. باید به هدف‌تان از انتخاب لباس توجه داشته باشید. زنان کوتاه قد از لباس ‌هایی که بلندی آنها تا کف پایشان می‌رسد نباید استفاده کنند. به این افراد توصیه می شود از مدل‌های امپراطوری استفاده نمایند که اغلب از زیر سینه کمی گشاد می ‌شود. بانوان قد بلند امّا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارند هر چند آنها نیز باید این مورد را در نظر بگیرند که پوشیدن یک لباس مجلسی زنانه بسیار کوتاه موجب می ‌شود که بیش از اندازه بلند قد بنظر برسید.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

انواع لباس مجلسی کار شده و ساده

مدل لباس مجلسی زنانه یا دخترانه باید براساس مهمانی که به آن دعوت شده اید انتخاب گردد. بطور مثال اگر قصد رفتن به یک تولد را دارید، نیازی به لباس کار شده نبوده و با یک لباس مجلسی ساده نیز به چشم می آیید و ورد زبان ها خواهید شد. امّا برای شرکت در مراسم های بزرگ و مجلل همچون عروسی، نیازمند لباس زنانه بوده و باید چشم ها را به خ ود خیره کنید. لباس کار شده، بطور معمول تلفیقی از پارچه های مختلف بوده که ظاهر فوق العاده ای به لباس می بخشند.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

اصلی ترین پارچه ای که بیشتر در لباس های مجلسی بکار می رود از گیپور است. چراکه گیپور در بین زنان طرفداران زیادی داشته و در اکثر لباس های آنها چه مجلسی چه لباس های ساده دیده می شود. بعضی از افراد هستند که به لباس های ساده مجلسی علاقمند بوده و لباس هایی که درخشندگی زیادی دارند، جز گزینه انتخابی آنها نیست. آنان اغلب به سمت لباس مجلسی دخترانه میروند؛ زیرا سادگی همیشه مدنظر آنها بوده و براین باورند که با سادگی نیز شیک به نظر می رسند.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه

اندام هر فردی مهمترین نقش را در زیباتر نشان دادن لباس دارد بنابراین باید با توجه به فرم بدنی خود مدل لباس مجلسی را انتخاب کنید. برگزیدن یک لباس مجلسی شیک و زیبا به سلیقه فردی و انتخاب تان بستگی دارد. هر فردی با توجه به علاقه اش لباس زنانه مجلسی را انتخاب می کند امّا برای زیباتر دیده شدن موارد مهمی وجود دارد که با بکارگیری آنها مطمئنا بیشتر درخشیده و چشم ها را به خود خیره خواهید کرد.

لباس مجلسی زنانه در انواع مدل ها و رنگ های متنوع تولید شده و در سایزهای مختلف در بازار به فروش می رسد و می توان بهترین لباس مجلسی زنانه را با قیمتی مناسب از ترک برند تهیه کرد.

خرید اینترنتی لباس مجلسی زنانه


 

 

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

مانتو لباس گشاد که بر روی سایر لباس ها تن می کنند و مانتو در انواع مختلف تولید شده و کارکردهای فرهنگی، سیاسی، اداری و مذهبی دارد. مانتو پوشش اصلی برای زنان و دختران ایرانی بوده و از تنوع بالایی برخوردار می باشد و انتخاب یک مانتو شیک زنانه همچون سایر پوشاک زنانه، به دقت و حوصله زیادی نیازمند است تا در کمترین زمان ممکن بتوان بهترین را برگزید. برای خرید اینترنتی انواع مانتو زنانه شیک می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ترک برند مراجعه کرده و با مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

ویژگی های مانتو مناسب برای بانوان

بی تردید جذابیت، ترکیب رنگ مناسب، نوع دوخت و پارچه ای مرغوب و هماهنگ با نوع کاربرد از ویژگی های مانتو زنانه خوب به شمار می رود. هر شخصی در خرید مانتو خوب در ابتدا به رنگ آن توجه دارد و سپس مدل، طرح آن را مدنظر قرار داده و بعد پارچه آن را لمس می کند. در صورتی که مراحل ذکر شده بخوبی سپری شد درخواست پرو می دهد تا تن خوری آن را ببیند. مانتوهایی که کاربری روزانه دارند و بسیار از آن‌ استفاده می کنید حتما باید تن خور مناسبی داشته باشد، دارای جیب بوده و از دکمه‌ها یا زیپ خور مناسبی در آن باشد، دست و پاگیر نبوده و در آخر از نظر رنگ هم مناسب باشد تا بتوان بیشتر مکان ها از آن استفاده کرد.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •      مدل مانتو

مدل مانتوی انتخابی حتما باید با اندامتان تناسب داشته باشد و اگر اندام خوبی دارید هر مدلی می‌توانید بپوشید امّا از مدل ‌های تنگ دوری کنید چون نه تنها دیگر مورد توجه نیستند بلکه بیشتر چروک شده و دردسر زیادی دارند. بلندی مانتو حتما باید متناسب با قد باشد و اگر قد کوتاه هستید نباید مانتو از روی زانویتان بالاتر باشد، در مورد افراد قد بلند نیز این نکته مورد توجه است. از آن جایی که دوران لباس‌ های تنگ و کوتاه پایان یافته بطور کلی می‌توان گفت بهتر‌ین طول این لباس برای یک بانوی متشخص و شیک پوش از روی زانو تا 10 الی 15 سانتی‌متر پایین‌تر از آن است.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •         رنگ مانتو

انتخاب رنگ مانتو به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد ولی توصیه می‌شود از رنگ‌های خنثی و تیره نظیر مشکی و آبی نفتی، قهوه‌ای و سرمه ‌ای و طوسی و کرم استفاده نمایید چون علاوه بر موقر و محجوب‌تر نشان دادن شما دیرتر نیز کثیف می‌شوند و نیاز به شستشوی کمتری دارند. در صورت علاقمندی به رنگی خاص می ‌توانید مانتوی رنگی تن کنید امّا برای هماهنگی بیشتر می‌ توانید سایر لباس ها یا کفش تان را با آن همرنگ کنید. سرتا پا یک رنگ نپوشید و حداقل از دو سه رنگ خنثی در استایل خود استفاده نمایید تا زیباتر و شیک تر دیده شوید.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •        جنس مانتو

جنس مانتو خریداری شده باید طوری انتخاب شود که نیاز به اتو نداشته باشد چون هیچ چیز مانند اتوی مداوم عمر مانتو را کم نمی‌ کند و بطور معمول هم نمی‌توان با مانتوی چروک و کثیف در سطح شهر رفت و آمد کرد. جنس ‌هایی که پرز و کرک جذب می کنند و یا پرز می ‌دهند نیز جنس مناسبی برای مانتو نیست. و قبل از انتخاب جنس مناسب مانتو باید جنس ‌های مختلف آن را بشناسیم و قبل از خرید مانتو زنانه شیک باید انواع آن را بررسی کرده و انتخابی برتر را برگزید.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •        ضخامت مانتو

ضخامت مانتو به فصل و آب و هوای محیط بستگی دارد. اگر هوا سرد باشد همه به دنبال مانتو زمستانی با پارچه ضخیم خواهند بود. این مواقع‌ اغلب مانتو با پارچه فوتر، پشمی و خز‌دار مورد توجه است. پارچه مناسب برای مانتو تابستانی هم تنوع زیادی دارد ولی بیشتر نخی و نازک در این فصل مورد استفاده می باشد.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •        نوع الیاف

اکثر افراد با لمس پارچه در مورد الیاف آن نظرات متفاوتی دارند و خود را پارچه‌شناسی متخصص می‌ دانند. از نظر این متخصصین دو الیاف بیشتر وجود ندارد؛ یا نخ است یا پلاستیک خواهد بود. در صورتی که الیاف پارچه تنوع بسیاری داشته و هر کدام در زمینه خاصی بکار برده می شوند.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •       ساده رنگی یا طرح‌دار بودن

بیشتر زنان در سمت های رسمی بدنبال پارچه ساده و تمام رنگی هستند که در ایران بطور معمول رنگ‌های تیره‌ای نظیر مشکی سرمه‌ ای و طوسی برای مانتو بیشتر مورد پسند است. اغلب دختر‌های نوجوان و جوان هم در پی مانتو‌هایی با رنگ ‌های شاد دخترانه و یا با پارچه طرح‌دار و چاپی می باشند. طرح‌ های فرهنگی با مزمون سنتی ایرانی برای دختران جذابیت بیشتری دارد.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •       مانتو مناسب افراد افراد قد بلند

پوشیدن مانتویی که کاملا یک رنگ است قدتان را بلند‌تر از آنچه هستید نشان خواهد داد. پس وقتی در پی این هستید که کوتاه‌تر و مناسب‌تر از قد‌تان جلوه دهید باید استایل تان یک‌ دست نباشد و کم کم از دو رنگ در تیپ‌ خود استفاده کنید و به این مورد توجه داشته باشید که رنگ‌ها در کنار هم هارمونی زیبایی را بوجود آورند. مانتوهای خیلی کوتاه نیز قد بلندتان را بیشتر نشان خواهد داد پس بهتر است از مانتوهای کمردار استفاده کنید که انحنای بدنتان را بیشتر نمایان کند.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •        مانتو مناسب افراد ریز اندام و قد کوتاه

زنان و دخترانی که قد کوتاهی دارند باید مانتوهایی را انتخاب کنند که قدشان را بلندتر از آنچه هستند نشان دهد. این افراد باید در انتخاب مانتو دقت کنند. بانوان ریز جثه و قد کوتاه بهتر است از مانتوهایی که راه‌های عمودی باریکی دارند، استفاده کنند؛ زیرا وجود خطوط عمودی آنها را بلندتر نشان می‌ دهد. بانوان قد کوتاه نباید مانتوهای خیلی بلند انتخاب کنند؛ زیرا باعث می‌شود که کوتاه‌تر دیده شوند. مانتوهای که قد آن‌ها تا روی زانو است برای این خانم ‌ها مناسب‌تر بوده و قد آن‌ ها را بلند‌تر نشان می ‌دهد.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

زنان و دختران قد کوتاه نباید مانتوهای گشاد و کلوش انتخاب کنند؛ زیرا آن‌ها را چاق و کوتاه‌ تر نشان می‌ دهد. آنان بهتر است مانتوهای چروک نیز نپوشند. بانوان قد کوتاه بهتر است مانتو‌های ساده‌ای که تنگ و قاب تن هستند را انتخاب کنند و در صورتی که سایز آستین و شانه مانتو بزرگ است آن را به خیاط بسپارند. بهترین مانتو زنانه مد روز را می توانید با مراجعه به سایت ترک برند با بهترین قیمت خریداری نمایید.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

انتخاب و خرید مانتو بر اساس سن

  •       مدل مانتو برای دختران و زنان جوان

از مدل مانتو‌هایی که مناسب و مورد پسند دختران جوان و نوجوان است، مدل‌ های جلو باز، انواع مانتو اسپرت بلند و کوتاه، مانتو با طرح ‌های سنتی و فانتزی و… می ‌باشد. بطور معمول مانتوهای دخترانه عصر حاضر به سبک ساده مدل ‌های بدون یقه هستند و در آن‌ ها از پارچه ‌های شل بکار رفته است. سبک‌ های کلاسیک با طرح ‌های نامتقارن نیز می‌تواند انتخابی مناسبی برای مدل مانتو دخترانه باشد. توصیه می شود دختران جوان مانتوهایی ساده امّا با رنگ‌ های شاد و فانتزی انتخاب کنند تا جذاب ‌تر و شیک تر دیده شوند.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک

  •       مدل مانتو برای بانوان میانسال

مانتوی بانوان میانسال باید تفاوت‌ هایی با مانتوی زنان جوان داشته باشد، خانم‌های میانسال باید مدل لباس ‌های سرسنگین و باوقار انتخاب کنند و از تیپ های اسپرت دوری نمایند. مانتوهای بلند که ساده یا کار شده هستند؛ برایشان مناسب تر می باشند. مدل‌ های مانتو مجلسی و مدل مانتو ساده و طرح‌ دار برای زنان میانسال مناسب است. بانوان در این سن و سال می ‌توانند بر حسب سلیقه شخصی از انواع مدل مانتوها با رنگ‌ های تیره و روشن استفاده نمایند.

خرید اینترنتی مانتو زنانه شیک