۱۳۹۸-۱۱-۰۴ ۰۳:۳۰:۰۰

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

رنگ ها به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با کودکان مورد استفاده قرار می گیرد چرا که کودکان رنگ ها را دوست دارند و به سادگی با زبان خود نسبت به آن ها واکنش نشان می دهند. کودکان خیلی زود می توانند رنگ ها را تشخیص دهند و در 6 ماهگی بین رنگ ها تفاوت قائل می شوند. قرمز رنگی است که خیلی سریع توجه کودکان را به خود جلب می کند و پس از آن رنگ های زرد، آبی، سبز و نارنجی مورد انتخاب کودک هستند. در سنین رشد، دختر بچه ها معمولا رنگ هایی مانند بنفش، صورتی و ارغوانی را ترجیح می دهند در حالی که پسر بچه ها به سراغ رنگ های آبی، قهوه ای و مشکی می روند.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

ترکیب رنگ های گرم

رنگ های گرم معمولا کودک را پر انرژی و ذهنش را فعال می کند. رنگ هایی مانند قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای در این دسته قرار دارند. رنگ قرمز باعث ایجاد هیجان می شود و اولین رنگی است که نوزاد به آن واکنش نشان می دهد. رنگ های گرم باعث شور هیجان می شوند و انرژی را افزایش می دهند و به همین دلیل بهتر است برای کودکان فعال و پر جنب و جوش از این رنگ ها کمتر استفاده شود. انواع لباس بچه گانه را در رنگ ها و سایزهای مختلف می توانید از ترک برند خریداری کنید.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

ترکیب رنگ های سرد

رنگ های سرد برخلاف رنگ های گرم باعث آرامش می شود ولی استفاده زیاد از این رنگ ها می تواند باعث ایجاد حس افسردگی و دلتنگی شود. رنگ های آبی، سبز، بنفش جزء رنگ های سرد هستند. این رنگ ها باعث ایجاد حس سرما می شوند و گردش خون را کُند می کنند و بهتر است در فصل سرما کمتر از این طیف استفاده شود و یا در کنار رنگ های گرم بکار روند.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی در طیف رنگی وجود ندارند و از ترکیب دیگر رنگ ها به وجود می آیند و قرار گرفتن آن در کنار دیگر رنگ ها، باعث جلوه بشتر رنگ می شود و توجه را جلب می کند. به رنگ های سفید، شیری، نقره ای و خاکستری رنگ های خنثی سرد گفته می شود. و رنگ های خنثی گرم نیز عبارتند از مشکی، قهوه ای، برنزی، طلایی و بژ.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

روانشناسی رنگ ها

رنگ سفید نماد پاکیزگی و خلوص است و هر رنگی روی سفید ضعیف می شود. رنگ سیاه نشانگر ترس، تیره دلی و غم و اندوه است و هر رنگی روی سیاه قرار بگیرد، برجسته می شود. این رنگ می تواند نشان دهنده رسمیت و گاها وقار، ظرافت و اقتدار باشد. زرد رنگی فعال، پرتحرک و شادی آفرین است و معمولا مرد ها زرد را رنگی کودکانه می پندارند. قرمز رنگی برون گراست و نشان دهنده عشق، محبت و هیجان است و برای کودکان رنگی بسیار جذاب می باشد. آبی رنگی آرام و درون گراست و باعث تسکین هیجان های درونی می شود؛ این رنگ بیشتر مورد توجه پسر بچه ها می باشد. سبز رنگ متعادل و نشانگر رشد و نمو، نشاط، آرامش و پایداری است و دارای دو بعد سردی و گرمی می باشد. رنگ بنفش ظاهری زیبا اما درونی غمگین دارد و رنگ بزرگسالی  و نشان دهنده تردید است. اگر این رنگ در سطح وسیع به کار رود حالت ترس را نشان می دهد. رنگ نارنجی، رنگ شادابی و خلاقیت است و بیشتر مورد توجه کودکان در سنین رشد و نوجوانی می باشد.

انتخاب رنگ لباس نوزاد

بهترین رنگ ها  برای لباس نوزاد رنگ های روشن است. رنگ هایی که با سفید ترکیب می شوند مناسب ترین انتخاب برای لباس بچه در دوران نوزادی می باشد، چرا که باعث ایجاد حس آرامش و امید در کودک می شود و همچنین در صورت ایجاد لکه و کثیفی بهتر قابل تشخیص است که به شما در حفظ بهداشت و سلامت کودکتان بسیار کمک می کند. بهترین لباس نوزاد را می توان در طرح متنوع و رنگ های شاد از ترک برند خریداری نمود.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

انتخاب رنگ لباس کودکان

اگر به دنبال رنگی مناسب برای لباس کودکتان هستید حتما باید روان شناسی رنگ ها را خوب بشناسید. بهتر است در هنگام خرید لباس بچه گانه رنگی را انتخاب کنید که با روحیه کودکتان سازگار باشد و به ترکیب رنگی نیز توجه داشته باشید و سعی کنید از ترکیب رنگی خنثی برای کودکان استفاده کنید. سعی کنید رنگی را برای لباس کودکتان انتخاب کنید که در کنار هم سن و سال ها و دوستان خود احساس راحتی کند. کودکان در این دوره سنی به رنگ های درخشان و شاد بیشتر توجه نشان می دهند. بهتر است در خرید لباس کودکان به تنوع رنگ هم توجه کنید. اگر همیشه رنگ مورد علاقه کودک ملاک خرید و انتخاب رنگ لباس باشد، هرچند کودک آن را دوست دارد اما با استفاده مداوم از آن رنگ و گذشت زمان کودک علاقه خود را نسبت به آن رنگ از دست می دهد و برای همین گاهی تنوع رنگی در لباس لازم است.

انتخاب رنگ لباس بچه گانه

اگر می خواهید لباس کودکتان شیک باشد و جلب توجه کند، می توانید از دو رنگ متضاد هم، یا دو رنگ مکمل هم استفاده کنید. همچنین اگر این ترکیب ها برای شما خوشایند نیست می تواند از رنگ های هم خانواده استفاده کنید. برای درک بهتر ترکیب های رنگی بهتر است در مورد چرخه رنگ مطالعه داشته باشید.

 

ثبت نظر