۱۴۰۰-۰۶-۱۴ ۰۸:۰۰:۰۰

پارچه ویسکوز نخی چیست؟ و انواع پارچه ویسکوز

پارچه ویسکوز نخی چیست؟

بر خلاف باور عموم مردم، پارچه ویسکوز جزء پارچه هایی هستند که ریشه گیاهی دارند. و همچون پنبه و لینن ماهیت سلوزی دارد. فقط تنها تفاوتی که بین پنبه و ویسکوز وجود دارد فرآیند تولید آن است. یعنی ابتدا چوب درختان به صورت خمیر در می آید سپس طی فرآیند خاص محصول نهایی  تولید می شود. پارچه ویسکوز در دسته الیاف نیمه مصنوعی قرار دارد .

پارچه ویسکوز چه ویژگی هایی دارد؟

»پارچه های ویسکوز خاصیت جذب آب بالایی دارد و حتی گاهی تا 50 درصد بیشتر از پنبه است. ولی اگر بیش از حد رطوبت جذب کند استحکامش کم تر می شود.

»خاصیت ارتجاعی کمی به نسبت مدل های طبیعی خواهد داشت به این شکل که تن خور خشک تری پیدا خواهد کرد و همین پایین بودن کشسان یا ارتجاع آن سبب می گردد تا به سادگی چروک شود. اگر به پارچه های تمام ویسکوز بازار دقت کرده باشید دقیقا گویای همین جمله بالاست زیرا به شدت چروک شده و دائما نیاز به اتو کشیدن دارند.

»پارچه های ویسکوز درخشان تر از پارچه های پنبه ای است. چون پارچه های پنبه ای کدر تر هستند ولی پارچه های ویسکوز براق هستند موقع شستشو اگر آن را داخل آب گرم بیندازید به مرور زمان کدر می شود.

»پارچه ویسکوز خاصیت الاستیسیته دارد  به دلیل این ماهیت پارچه ویسکوز اغلب در لباس های زیر استفاده می شود.

بهترین خاصیت ویسکوز:

پارچه ویسکوز جزء پارچه هایی است که خاصیت تنفس بالایی دارد یا به عبارت دیگر به راحتی می تواند هوا را از خود عبور دهد و از آنجایی که بدن و پوست ما حساس است اگر هوا از لباس عبور نکند باعث آلرژی شده و مشکلات جدی را به وجود می آورد. پارچه ویسکوز بهترین خاصیتی که دارد عبور دادن هوا است که به راحتی هوا را رد و بدل می کند و جزء پارچه های خنک محسوب می شود. دوخت پارچه ویسکوز راحت است و رنگ پذیری خوبی دارد. و همچنین الکتریسته تولید نمی کند. البته قابل ذکر است که الیاف ویسکوز در مقابل نور آفتاب تغییر شکل دهد.

معایب پارچه ویسکوز:

از معایبی که پارچه ویسکوز دارد، تخریب شدن در برابر اسید است. از آنجایی که بیشتر خانم ها با مواد اسیدی سر و کار دارند مقاومت این پارچه کمتر می شود. در این میان پارچه ویسکوز مقابل اسید ضعیف عمل کرده و پارچه خراب می شود همچنین نرمی زیاد و چروک پذیری از معایب پارچه ویسکوز است.

پارچه ویسکوز و کاربرد آن:

»بیشترین کاربرد پارچه ویسکوز برای لباس های زنانه مثل بافت ریون است. علاوه بر این پارچه ویسکوز در صنعت بافندگی و پارچه با عنوان ریون شناخته می شود. بیشترا فراد به اشتباه پارچه های کشی را ریون می نامند ولی در اصل این چنین نیست پارچه های ویسکوز پارچه هایی مثل فاستونی بدون پشم و پارچه های زمستانی را شامل می شود.

»پارچه ویسکوز علاوه بر استفاده در لباس در مبلمان، پرده و نمونه های گرد بافی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد افرادی که به خرید و فروش پارچه های بیمارستانی فاستونی، پیراهنی می پردازند بهتر است اطلاعات کافی را درباره پارچه ویسکوز داشته باشند. تا در زمان خرید و فروش از اطلاعات استفاده کنند. البته در تولیدات شال و روسری هم پارچه ویسکوز مورد استفاده قرار می گیرد.



انواع پارچه ویسکوز:

پارچه ویسکوز لاکرا

پارچه ویسکوز کبریتی

پارچه ویسکوز ریون

پارچه ویسکوز اسلپ

چرا به پارچه ویسکوز بشر ساخته می گویند؟!

شاید با شنیدن این سوال از خود بپرسید چرا به پارچه های دیگر مثل پلی استر یا نایلون بشر ساخته نمی گویند؟ چون همه این الیاف ها هم توسط بشر ساخته می شود، در جواب این سوال باید باید بگوییم پایه الیاف نایلون و پلی استر از مشتقات نفتی بوده و کاملا مصنوعی هستند در حالی که الیاف پارچه ویسکوز از این مدل نبوده و بشر ساخته بازیافتی هستند و ریشه گیاهی دارند.

قیمت پارچه ویسکوز کیلویی به صورت طاقه ای

در مورد قیمت پارچه ویسکوز باید به این نکته اشاره کنم که معمولا در زمان خرید پارچه ویسکوز کیلویی به صورت طاقه ای همه به فکر تهیه این محصول با قیمت پایین تر هستند.برای این مسئله بهتر است از فروشگاه های معتبر یا کارخانجات تولید کننده پارچه های گردباف این محصول را خریداری کنید.


 برای مشاهده انواع تی شرت ترک مردانه روی لینک کلیک کنید.

برای شورت مردانه و شورت زنانه شیک روی لینک های مشخص شده کلیک کنید.

خرید اینترنتی لباس بچه گانه دخترانه ترک و ست بلوز شلوار زنانه ترک از سایت ترک برند با بهترین مدل های روز و بهترین کیفیت.

برای مشاهده و خرید لباس راحتی زنانه ترک روی لینک کلیک کنید.


ثبت نظر