۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۸:۰۰:۰۰

نکات مهم همراه با آموزش اندازه گیری سایز لباس راحتی

آموزش روش اندازه گیری سایز لباس راحتی

از مهم ترین بخش های خرید لباس به صورت اینترنتی نحوه تشخیص سایز هر فرد است اگر در این قسمت از خرید اشتباه کنید لباسی که خریداری کنید قابل استفاده نخواهد بود. در این مقاله همراه تیم ترک برند باشید تا شما را در انتخاب لباس مناسب با سایز خودتان راهنمایی کند.

نکات مهمی که در انتخاب لباس باید رعایت شود:

فرقی نمی کند شما بخواهید لباس راحتی برای منزل بخرید یا لباس برای بیرون در هر صورت باید قسمت هایی از بدن را اندازه گیری کنید تا سایز شما به دست بیاید.

از نکات مهم در نحوه اندازه گیری لباس مناسب می توان به مواردی چون پوشیدن لباس جذب، پوشیدن سوتین مورد نظر آن لباس، بستن یک نوار باریک دور کمر (جایی که وقتی دستها آویزان می شود در امتداد آرنج قرار بگیرد) اشاره کرد. همچنین یادتان باشد در حین اندازه گیری انگشتتان زیر متر قرار نگیرد.


   

مراحل اندازه گیری برای تشخیص سایز:

»قد کل: برای این که بتوانید قد خودتان را اندازه بگیرید، ابتدا کنار یک دیوار به صورت کاملا صاف ایستاده و سر خود را از عقب به دیوار تکیه بدهید سپس کف پای خود را که بدون کفش هستید روی زمین قرار داده و پاشنه خود را به دیوار بچسبانید. سپس با استفاده از یک خط کش بالای سر خود را علامت گذاری کنید و در نهایت فاصله این نقطه تا زمین را اندازه گیری کنید.

»دور گردن: جهت اندازه گیری دور گردن خود، دور نقطه ای که گردن به بالا می رسد را اندازه گیری کنید.

عرض شانه: زمانی که می خواهید عرض شانه خود را اندازه گیری کنید از روی نقطه برآمدگی سرشانه چپ تا نقطه برآمدگی سر شانه راست را از پشت اندازه گیری کنید و اجازه دهید متر روی بدن به راحتی قرار بگیرد.

سرشانه: برای این منظور ابتدای متر را بغل گردن قرار داده و تا روی برآمدگی سرشانه را اندازه گیری کنید.

دور سینه: ابتدا متر را از زیر بغل تا روی برجستگی سینه قرار داده و آن را بین دو سینه به هم می رسانیم به گونه ای که سینه فشرده نشود و متر چرخش مختصری داشته باشد. سپس دور سینه خود را اندازه گیری کنید.


زیر سینه: ابتدا انتهای استخوان جناغ را مشخص کرده و سپس دور زیر سینه را اندازه گیری کنید.

دور کمر: برای اندازه گیری دور کمر اول باید یک نوار به دور کمر ببندید سپس از همان جایی که نوار را به کمر بسته اید را با متر اندازه گیری کنید.

دور شکم: دور شکم را با متر طوری که از روی ناف رد شود اندازه گیری کنید.

دور باسن: برای این که دور باسن خود را اندازه گیری کنید متر را دقیقا از پشت روی برجستگی باسن قرار داده و جلوی اندام حلقه کنید. (برای افراد چاق که شکم دارند یک خط کش روی شکم قرار داده و متر را بر امتداد آن عمود کنید سپس دور باسن را اندازه گیری کنید.) 

 

کاور جلو: برای این منظور فاصله نقطه اتصال بازو به بدن را از سمت چپ تا سمت راست جلوی اندام اندازه گیری کنید.


کاور پشت: در حالی که دست ها در امتداد بدن قرار دارند، فاصله نقطه اتصال بازو به بدن را از سمت چپ تا سمت راست پشت اندام اندازه گیری کنید.



قد فاق: فاق شلوار به قسمتی گفته می‌شود که از خط کمر تا خط باسن امتداد دارد، روش اندازه‌ گیری فاق شلوار به این صورت است که ابتدا روی یک صندلی سفت بنشینید و پشت خود را کاملا صاف نگه دارید. در این مرحله خط کمر خود را در نظر گرفته و ارتفاع آن را از سطح صندلی اندازه گیری کنید. این ارتفاع فاق شلوار را نشان می‌دهد.

قد شلوار و دامن: از خطی که کمر شلوار و دامن مورد نظر قرار می گیرد تا قد دلخواه را اندازه گیری کنید.

قد لباس: قد لباس مورد نظر خود را به این صورت محاسبه کنید، ابتدا متر را بغل گردن قرار داده، از روی سینه عبور دهید و قد مورد نظرتان را اندازه گیری کنید.

 دور مچ: دور مچ دست را طوری اندازه گیری کنید که متر از روی استخوان بر آمده مچ عبور کند و کمی از آن فاصله داشته باشد.

قد داخل پا: ابتدای متر را زیر فاق قرار داده و تا غوزک داخلی پا اندازه گیری کنید.

دور ران: دور برآمده ترین قسمت ران را اندازه گیری کنید.

قد بالاتنه پشت: ابتدای متر را روی آخرین مهره گردن قرار داده و تا نواری که دور کمر بسته اید اندازه گیری کنید.

قد آستین: متر را کمی خم کرده، سپس ابتدای متر را روی نقطه برآمده سرشانه قرار داده و تا برآمدگی مچ اندازه گیری کنید.

قد سینه: ابتدای متر را بغل گردن قرار داده وتا روی نوک سینه را اندازه گیری کنید.


فاصله سینه: فاصله بین دو نوک سینه را اندازه گیری کنید.



قد بالاتنه جلو: ابتدای متر را بغل گردن قرار داده و متر را از روی سینه عبور داده و تا نواری که دور کمر بسته اید اندازه گیری کنید.


ترک برند وارد کننده بهترین لباس های ترک

برای مشاهده انواع لباس های ترک روی لینک های زیر کلیک کنید:

ثبت نظر