۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۸:۰۰:۰۰

تفاوت پارچه ویسکوز و پنبه ای چیست؟

تفاوت پارچه ویسکوز و پنبه:

پارچه پنبه ای یا پنبه چیست؟

همه ما با پنبه آشنایی داریم، پنبه یک محصول کشاورزی است و از سلولز و الیاف نرم و پف دار تشکیل شده است. پنبه ارزش تجاری بالایی دارد که به آن طلای سفید هم می گویند.. مرغوب ترین نوع پارچه، پارچه های پنبه ای هستند. بیشتر تولیدی ها برای بالا بردن کیفیت لباس ها از پارچه های پنبه ای استفاده می کنند. در این مقاله همراه تیم ترک برند باشید تا تفاوت پارچه پنبه ای را با پارچه ویسکوز بدانید و در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

خاصیت پارچه پنبه ای:

معمولا پارچه های پنبه ای خیلی سبک و نرم هستند و تنفس بالایی دارند و به راحتی هوا را از خود عبور می دهند بنابراین مناسب فصل های گرم است با این حال این پارچه جزء پارچه های حساس به حساب می آید، چون تمایل زیادی به چروک شدن دارد و نگهداری آن به دقت بالایی نیاز دارد. پوشاک متنوعی از پارچه های پنبه ای تولید می شود برای مثال: پیراهن، تی شرت، بلوز، لباس زیر مردانه و لباس زیر زنانه و حتی جوراب و ... در بازار عرضه می شود. علاوه بر لباس در لوازم خانگی هم پارچه های پنبه ای کاربرد دارد از جمله: حوله، رو تختی، و... استفاده می شود.

نکته:

اگرچه پنبه به اندازه بیشتر پارچه های مصنوعی بادوام نیست ، اما الیاف پنبه بسیار قوی تر از فیبر رزون است. این فیبر همچنین هنگام خیس شدن ، قدرت خود را افزایش می دهد. به همین دلیل از پنبه برای تمیز کردن و جذب خون استفاده می شود. پنبه یک ماده پرکاربرد در پزشکی است.

ترک برند بزرگترین وارد کننده انواع لباس ترک از بهترین برند ها


تفاوت مراحل تولید پارچه پنبه ای با پارچه ویسکوز :

پارچه ویسکوز از خرده های درخت که طی فرآیند خاص تولید به حالت خمیر در می آید و موادی به آن افزوده می شود و سپس الیاف پارچه ویسکوز تولید می شود پارچه ویسکوز جزء الیاف نیمه مصنوعی محسوب می شود. ولی پارچه های پنبه ای روند تولید جداگانه ای دارد، برای تولید این پارچه ابتدا پنبه ها را از مزارع کشاورزی جمع آوری می کنند و به نساجی منتقل می کنند. اول پنبه ها را پاکسازی کرده سپس رشته شدنشان آغاز می شود این کار با تجهیزات کارگاهی صورت می پذیرد. بعد از چندین بار مخلوط شدن درون ماشین های ریسندگی قرار می گیرند سپس به دور ماسوره ها پیچیده می شوند. پس از اتمام مرحله رشته‌ سازی و تبدیل پنبه به نخ، فرایند بافندگی آغاز می‌شود. در این مرحله نخ‌ها به صورت تار و پود به یکدیگر بافته می‌شوند. پس از اینکه پارچه شکل گرفت، آن‌ها را با محلول‌های پاک کننده نظیر آب اکسیژنه پاکسازی می‌ کنند تا آماده انتقال به تولیدی‌ های پوشاک شوند.


تفاوت ویژگی های پارچه های پنبه ای با پارچه ویسکوز:

»اگر فیبر پارچه ویسکوز را با فیبر پارچه های پنبه ای مقایسه کنیم متوجه می شویم که پارچه ویسکوز جزء پارچه های نیمه مصنوعی است ولی پارچه پنبه ای دارای الیاف طبیعی است. فیبر ویسکوز به اندازه فیبر پنبه قوی نیست.

»الیاف پارچه ویسکوز در هنگام خیس شدن قدرت خود را از دست می دهند ولی الیاف پنبه هنگام مرطوب شدن قدرت بیشتری پیدا می کند.

موارد استفاده پارچه ویسکوز و پارچه پنبه ای:

پارچه های ویسکوز در کاربرد های پزشکی استفاده نمی شود ولی پارچه های پنبه ای برای تمیز کردن و جذب مایعات بدن استفاده می شود.

پارچه پنبه ای چه مزیت هایی دارد:

»پارچه های پنبه ای مقاومت خوبی در برابر حرارت و دما از خود نشان می دهند که مناسب ترین گزینه برای فصل گرما است چون در فصل های گرم چون بدن زیاد عرق می کند همین امر باعث می شود که عرق بدن را جذب کند.

»پنبه چون نرم ولطیف است گزینه مناسبی برای لباس های کودکان و افراد حساس است. چون پنبه پارچه ای تنفس پذیر است باعث آلرژی پوستی نمی شود.

»راحتی یکی از مولفه‌ های است که تولیدی‌ های لباس باید به آن توجه کنند. معمولا افراد به دلیل شرایط شغلی و رفت و آمدی خود از لباسی که بر تن دارند ناراحت می‌شوند.

»پارچه‌های پنبه ‌ای به دلیل جنس طبیعی خود از نرمی و لطافت بالایی برخوردار هستند و همین امر موجب شده است تا اکثر لباس‌های فرم و رسمی از جنس پنبه دوخته شوند.

برای مشاهده انواع تی شرت ترک مردانه روی لینک کلیک کنید.

برای خرید بهترین مارک شورت مردانه خارجی و شورت زنانه شیک روی لینک های مشخص شده کلیک کنید.

خريد اينترنتي لباس زير زنانه ترك و ست بلوز شلوار زنانه ترک از سایت ترک برند با بهترین مدل های روز و بهترین کیفیت.

برای مشاهده و خرید لباس راحتی زنانه ترک روی لینک کلیک کنید.

ثبت نظر