۱۴۰۰-۰۶-۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰

تفاوت بین لباس های راحتی ترک و ایرانی چیست؟

فرق لباس های راحتی ایرانی با ترک

اگر بخواهیم تفاوت بین لباس های راحتی ایرانی با لباس های ترک را بدانیم، باید چند موضوع را بررسی کنیم، یکی از این موضوع ها به تفاوت فرهنگی ایران و ترکیه بر می گردد. در این مقاله این تفاوت ها را بررسی خواهیم کرد، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اصطلاح فرهنگ تعاریف گسترده ای دارد به زبان ساده اگر بخواهیم این اصطلاح را تا حدی تعریف کنیم، شامل زبان، اعتقادات، سنت، نوع غذا و نوع پوشش و تفکر و باور ها و میزان آزادی است. عمده ترین تفاوتی که بین لباس های ایرانی
و ترک است مربوط به اعتقادات ما است.

بحث فرهنگ و اعتقادات در نوع لباس های بیرونی ما تاثیر بیشتری دارد چرا که در هر جامعه ای هنجار هایی برای پوشش وجود دارد که هر فردی باید آن را رعایت کند. ولی لباس های راحتی که بیشتر در منزل از آنها استفاده می کنیم میتوانیم از هر نوع که با آن حس آرامش به ما منتقل می شود انتخاب کنیم و از آن استفاده کنیم.



از دیگر تفاوت هایی که بین لباس راحتی ایرانی و لباس راحتی ترک وجود دارد، مدل طراحی، جنس پارچه، هارمونی رنگ در لباس ها و دوخت وبرش لباس های راحتی می باشد.

طراحی لباس در ایران و ترکیه:

اگر به نقشه جغرافیا دقت کنیم متوجه این موضوع می شویم که ترکیه زمانی از خاک ایران بوده و هنر در این کشور از دست هنرمندان ایرانی ریشه دوانده است. طراحی لباس در ترکیه که یک هنر تلقی می شود، در همان دوران قدیم با پوشش اسلامی پیوند خورده بوده است. در دوره عثمانی ها پوشیدن لباس های پر زرق و برق برای درباریان خیلی مهم بوده و طبقات عامه حق پوشیدن چنین لباس هایی را نداشتند. امروزه طراحی لباس از هر نوع که باشد در ترکیه به عنوان یک رشته دانشگاهی است.


جنس پارچه:

اکثر ما این تفکر را داریم که اگر جنس پارچه یک لباس ایرانی باشد شاید بی کیفیت باشد، این موضوع را قبول دارم که در بعضی از اجناس، خط تولید ها و تکنولوژی های کشور های پیشرفته تر بر روی کیفیت کالا تاثیر مثبت دارد، اما امروزه بسیاری از پارچه ها و لباس های ایرانی با وجود طراحان خبره توانسته اند با مدل خارجی خود رقابت بکنند.

هارمونی رنگ در لباس های ایرانی و ترک:

بر خلاف ایرانی ها در ترکیه لباس های مشکی و تیره رنگ چندان مورد استقبال نیست ور نگ های شاد مثل، آبی، سبز، نارنجی و سفید و رنگ های مشابه بصورت ساده در بین مردم رواج دارد.


دوخت و برش:


دوخت و برش لباس های راحتی چه ایرانی چه ترک کاملا بستگی به الگو و طرح اولیه لباس راحتی بستگی دارد. هر دو جنس هم ایرانی هم ترک، می تواند با دوخت و برش خوب باشد و بالعکس.


نکاتی برای انتخاب لباس راحتی با وجود تفاوت های جنس ایرانی و ترک:


فرقی نمی کند انتخاب شما لباس راحتی ایرانی باشد یا لباس راحتی ترک، نکته ای که قابل توجه است تفاوت بین یک لباس با کیفیت و یک لباس با جنس نا مناسب است. این تفاوت بعد از نخستین شست و شو خود را نشان می دهد. از رنگ و رو رفتن لباسی کـه در خانه می پوشید، نه تنها لباس را غیر قابل استفاده می کند بلکه شـما را نامرتب نشان می دهد. بهتر اسـت انچه در خانه می پوشید بـه اندازه لباس‌هاي مهمانی و روزمره تان مرتب و خوش رنگ باشد.



در مواقعی که بحث انتخاب لباس راحتی در میان باشد نکته ای که  باید در نظر بگیرد جنس پارچه آن است، حال با توجه به نوع سلیقه و بودجه ای که دارید می توانید لباس های راحتی ترک را با لباس های راحتی ایرانی رابا توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد مقایسه کنید تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.جنس اکثر لباس های راحتی ارزان قیمت الیاف مصنوعی مثل پلی استر یا نایلون است این پارچه ها هوا را از خود عبور نمی دهد و جلوی تنفس پوست را می گیرد و باعث تعریق بدن می شود همچنین زمختی پارچه امکان ایجاد آلرژی را برای فرد به وجود می آورد.



همان طور که در بالا ذکر شد متاسفانه رنگ های تیره در لباس های ایرانی بیشتر به چشم می خورد که خلاف این موضوع در لباس های ترک می باشد، برعکس همین قاعده شما می توانید طرح ها و رنگ های شاد را انتخاب کنید که در روحیه شما تاثیر گذار است.طرح های فانتزی و با نمک، دقیقا همان چیزهایی است که برای ست لباس راحتی زنانه به آن نیاز دارید. سعی کنید در لباس های راحتی، لباس خواب و لباس های زیر تنوع داشته باشید. رعایت این قواعد ساده نه تنها سلامت پوست و جسم شما را تامین می کند، بلکه حتی می تواند باعث خوب شدن روحیه شما هم شود.


سخن پایانی:


بهترین برند لباس راحتی برندی است که استاندارد های تولید و طراحی برحسب سایز در آن کاملاً رعایت شده و به همین دلیل به زیبایی هر چه‌ تمام‌ تر بر بدن و اندام نشسته و جلوه زیباتری پیدا می‌کند. شما می توانید از آنلاین شاپ های معتبر هر برند ایرانی و ترک را به راحتی تهیه کنید. یکی از آنلاین شاپ هایی که با اطمینان کامل می توانید هر برند ترک و ایرانی که مد نظر دارید را تهیه کنید، آنلاین شاپ ترک برند می باشد.

ترک برند وارد کننده بهترین لباس های ترک

برای مشاهده انواع لباس های ترک روی لینک های زیر کلیک کنید:

ثبت نظر